Over promotie en boekmarketing

Online adverteren. Niemand kan het beter dan jijzelf.

Je publiceerde een boek, via een uitgever of helemaal zelf. En dan komt een laatste zware klus op je af:  je boek in de markt zetten en verkopen. Welk budget gooi je er tegenaan, kies je voor fysieke acties of ga je digitaal, of beide? Wat brengt het op? Welke doelen stel je jezelf?

Is LinkedIn zinvol voor een schrijver?

Wil je als bedrijf gezien worden, éénmansbedrijf of multinational, dan ben je best aanwezig op social media. Ook als schrijver heeft dit voordelen. De vraag rijst dan al snel: Moet ik echt op alle social media pronken? Op welke wel en welke niet? We zoeken antwoorden en gaan na of LinkedIn nuttig is voor schrijvers.

Lees meer »

Wat zijn de grootste uitdagingen bij bookmarketing?

Je schreef een boek. Bravo! Je vond een uitgever. Alweer bravo! Je vond geen uitgever en je publiceert het helemaal zelf. Driedubbele bravo! Je doorbladert je allereerste proefexemplaar. Het ruikt heerlijk, de cover glanst, de bladspiegel oogt professioneel. Je voelt je een god. En nu? Hoe verkoop je in godsnaam dat boek? Een dag later tuimel je van je godentroon.

Lees meer »

13 redenen voor schrijvers om online te adverteren

‘Write when drunk, edit when sober, marketing is your hangover.’ Schrijvers horen deze ‘wijsheid’ wel vaker. Want marketing en promotie moet je als schrijver zelf doen, draai of keer het zoals je wil. Terwijl je er helemaal geen verstand van hebt (tenzij je Kluun heet). En op je uitgeverij hoef je ook niet te rekenen. Vandaar die kater. Maar moet die wel? Volgens mij niet. Je kan er ook een ‘delirium’ van maken. Ik leg het uit.

Lees meer »

De klasse van Kluun

Ooit gehoord van Kluun? Als Nederlander wellicht wel. Als Vlaming allicht wat minder. Kluun verkocht 2,7 miljoen boeken. Hoe deed hij dat? Heeft hij zoveel klasse als schrijver? We zochten het uit.

Lees meer »